Sunday, May 17, 2009

" NAK TAU CERITA TAK.... "

Arini papa ader..so, aku plan la nk bakar ikan terobok yang papa beli semlm.Pagi tu kami kuar jap brekfast kt luar..heheehe..mula2 papa kuar ngn nia je, ingat nk tapau.Pastu dia kata nk mkn kt ader satu kedai ni best nasi lomak dia...tu yang aku terus siap ikut skali winkSempat la snap satu,dua gmbr nia time mkn nasi lemak.



Balik tu aku terus lakukan aktiviti memasak aku...papa plak pi basuh kete kt garaj...Dania main sorg2 dia pastu kacau gak mama masak.
Ikan terobok sebelum di bakar...kene perap dulu

Selepas di bakar

So...ini je lah..menu2 untuk lunch kami hari ini....



CERITER PASAL TABUNG......

Ermmmm.....semlm masa papa pi ipoh...dia sempat la gak pi jalan2 kt J.Jusco Ipoh beli tabung si dania nih....Al maklumlah dania skrg ni dah suke menabung...setiap kali dia jumpa duit syiling sure dia akan kutip & simpan. Be4 ni dia simpan kt dlm bekas kecil ader kt umah ni...sian plak tgk dia...mmg dari hari tu dah nk beli...tp kt area umah aku ni sumenya tabung ntah apa2 je & kecil plak tu. So, kali ni papa jumpa yang sesuai untuk dania & dia belikan lah....Apa lagi anak dara aku ni...suka tui lah diaaa....
Tu dlm tabung ader la skit duit syiling nya. Sebenarnya dh bnyk duit syiling yang dia kutip...tapi bila dia masukkan dlm bekas yang sebelum ni yang aku ckp tadi tu...dia suka buka penutupnya, pastu main2 ngn duit tu...baling2 lah, pastu masuk balik. Ermmm....kali ni bila dh ader tabung dia xleh dh nk buka2 tabung tu dah. So, duit pun x la berterabur lagi...Ok, pasni anak mama dah boleh la simpan duit bnyk2....and banyakkkkkkk.Lastly..dania nak sgt amik gambar ngn tabung dia tuwink
Ni dania yang punyer...!!!!hahahaha...

No comments: