Saturday, December 15, 2007

" BILA DANIA DAH SETAHUN+++ "

Lilypie1st Birthday Ticker

Ermmm...now sejak umur dania dah mencapai setahun ni, dia dah pandai create pelbagai aksi dan keletah. Biasala budak2...semakin meningkat umurnya makin pandai mereka fikirkan untuk melakukan sesuatu...Apa yang menarik hendak aku ceritakan di sini dania dah pandai :-
  • bila aku panggil nama dia....dia akan berpaling dan menyaut " Haaaahhh...."atau kdg2 angkat tangan.
  • dah pandai berdiri sendiri dengan pegang kusi/meja tapi masih x boleh berjalan sendiri lagi wink.
  • suka selerakkan rumah dengan campak sana-sini baju2,mainan2 dia,CD2 papa,tupperware aku kt dapur,klu baju2 kotor aku and hubby yang ada dlm bakul pun dia suka punggahkan sumenya...apalaa anak mama ni lol.
  • sekarang dah pandai jeling2+senyum sambil tunduk kat papa and mama dia,konon2 nak marah la tuh tapi x serius pun muka dia lol.
  • bila kita tanya dia mana rambut,telingga,mulut,hidung,mata,gigi,kaki and pusat dia akan tunjuk satu persatu....dia dah paham dah.
  • kadang2 dia leh cakap "Apa tu.../Opocot..." tp dengan nada budak2 la...x la clear sgt..tp mcm kelakar je bunyinya razz.
  • dah pandai kiss kat pipi mama and papa bila disuruh.
  • suka main cak..cak(main tutup2 muka),klu dapat pegang kain langsir aku dia main sorg2 pun jadi wink.
  • klu dapat jumpa cpu komputer aku ni,tangan dia gatai nak tekan button shut down.
  • suka main tutup2 pintu...abih pintu dapur,pintu bilik dia duk tutup2...aku risau terkepit tangan or terkunci dari dalam je.
  • suka main astro punyer player tu...dia tekan off la,menu la,next channel la.
  • bila kita baca doa makan or doa apa2 dia akan tadah tgn tp kejap je pastu terus nak aminnn.
  • pandai buat bunyi cicak lol
  • suka sangat tengok kucing tp bila papa dia buat mcm bunyi kucing bergaduh kt umah dia takut giller & menangis, maybe dia ingat cat nk kejar dia kot wink wink padahal xder pun kucing kt rumah.
Itula perangai anak dara aku nih..macam2 dia buat.Walaupun kadang2 aku penat kemas2 umah bila dia selerakkan sana sini & riuh dgn suara dia tp bila dia tidur terasa sunyi plak...apapun mama sayang anak mama ni sangat2.

Ni saje letak gambar dania masa dia duk ghalik main and masa dia tgh ader mood nak amik gambar....cau cin cauuuuuu






No comments: