Wednesday, September 26, 2007

" JUADAH BERBUKA PUASA "

Hari ini aku rasa hari yang paling best berbuka berbanding dgn hari2 yg sebelum ni coz aku dapat menyediakan juadah berbuka puasa dengan air tanganku sndiri:D Maklum lah sebelum2 ni asyik membeli je kt bazar sampai laaa..ni tekak dh jemu plak....xtau nk mkn apa dah..sume mknan yang sama je jual kt bazar tuh. So,tetiba plak hubby nk tukar selera suh aku msk harini.Hermmmm...aku sebenarnya lebih suka berbuka dengan makanan masakan sndiri berbanding beli baru bestttt....nk membeli tu boleh cuma kadang2 tu xperlah kan.Tapi hubby mls nk pi psr beli barang2 basah,katanye baik beli je siap kt bazar lg senang...hehehehee.
Ermmm.....memandangkan hubby dh suh aku msk kali ni,so aku plan nak masak Ikan Bawal Kukus, Ayam Sos Tiram Berlada(resepi Erra Fazira), Tomyam, Sayur Sawi Bunga Tumis Ala2 Manje, Kuih Badak Berendam
(Peberet hubby) & Air Soya Cincau. Bila dah plan sume, so dlm pukul 4 mcm tuh la...siap2 dulu bhn2nyer,mandikan dania pas asar tu.Pas solat baru aku mulakan aktiviti memasak:D Nasib dania x meragam time aku memsk tu;) Apapun...time berbuka tu memang menyelerakan dan mengenyangkan xspecially hubby..best sgt2:D Ok,insyallah nnt klu aku msk gi ..akanku update dlm blogs ni..bubuyyyy

Ikan Bawal Kukus

Ayam Sos Tiram Berlada

Tomyam

Sayur Sawi Bunga Ala2 Manje

Kuih Badak Berendam


Air Soya+Cincau

No comments: